donderdag 18 november 2010

Sinterklaas in Chennai

Bij ons is de Sinterklaas gekte ook een beetje toegeslagen. Op 4 december komt Sinterklaas namelijk ook echt in Chennai voor alle Nederlandse en Belgische kinderen. En natuurlijk moet daar wat spanning en sfeer omheen gebouwd worden. Lukas en Dana waren gisteren vrij en daarom hebben we op de regenachtige morgen maar eens lekker een DVD van een Sinterklaasshow opgezet. En mijn ouders hadden knutsel Sint en Piet hoeden meegebracht en ook deze hebben we in elkaar geknutseld. Ondertussen een Sinterklaas CD op de achtergrond. Ik ben op zoek gegaan naar kruidnoot recepten en speculaaskruiden recepten. Alles is nu in huis. Bij het volgende regenachtige moment kunnen we dus lekker kruidnootjes gaan bakken! De kinderen zijn al in de stemming... Het is nu dus even wachten en spanning opbouwen tot 4 december!



Mijn ouders zijn ondertussen weer in Nederland. Het was erg gezellig om ze om ons heen te hebben. Het doet je ook wel weer realiseren wat je allemaal hebt achtergelaten in Nederland. Daar sta ik over het algemeen niet zo bij stil, maar als je dan weer heerlijk mensen van 'thuis' om je heen hebt, denk je er wel meer over na. Gelukkig krijgen we in december Rob, Liesbeth, Tom en Bram op visite. En dan zijn we van plan om in april naar Nederland te komen. Waarschijnlijk komen Lukas, Dana en ik 6 weken en Dietrich komt 3 weken. De kinderen hebben namelijk vanaf half april 2 maanden zomer vakantie en dan wordt het hier rond of boven de 40 graden. Lijkt mee heerlijk om dan maar even naar de lente in Nederland te vertrekken.

Nu mijn ouders weer weg zijn is het gewone leven weer begonnen. De kinderen gaan naar school en zijn 's middags thuis of we gaan naar zwemles. Vanaf volgende week beginnen ze met extra activiteiten op school en komen ze pas om half 4 thuis. Geeft mij wat meer tijd voor mijzelf. Lijkt me heerlijk, maar ook wel spannend. Wie weet heb ik dan opeens tijd over en moet ik gaan nadenken hoe ik mezelf bezig moet gaan houden. Heb ik tot nu toe nog geen tijd voor gehad. Gelukkig heb ik me al aangemeld om mee te helpen met het jaarboek van school. En ze weten daar ook dat ik in ben voor andere activiteiten. Maar eens kijken wat er gaat gebeuren. Ik heb me voorgenomen om ook eens lekker in een stoel te gaan zitten met een boek op mijn balkon. Want sinds ik hier ben heb ik daar nog niet echt tijd voor gehad....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten