vrijdag 23 juli 2010

Lesje loslaten

India zorgt regelmatig voor een 'lesje loslaten'. Waar je denkt dat je alles goed geregeld hebt, kom je regelmatig voor verassingen te staan. Afspraak is afspraak wat vaak goed werkt in Nederland, gaat hier echt niet op.

Ons huis is bijna rond (durf er nog steeds niet op te vertrouwen zolang alle handtekeningen niet op papier staan en daar wachten we al de hele week op). Gisteren zouden we (zoals afgesproken met de huiseigenaresse) ons nieuwe huis alvast gaan schoonmaken, zodat vandaag (zoals telefonisch afgesproken met het verhuisbedrijf) onze spullen gebracht zouden gaan worden. Gisteren stond ik dus met John en allemaal schoonmaakspullen bij ons nieuwe huis. De man die voor het huis zorgt liet ons echter niet naar binnen, want hij had geen opdracht van de eigenaresse gekregen om ons binnen te laten voor schoonmaak. Gelukkig was dat na een half uurtje heen en weer bellen opgelost en konden we alsnog gaan schoonmaken. Een uurtje later kwamen nog 3 schoonmaakdames om ons te helpen, dus dat kwam helemaal goed. Een grotere verrassing was dat aan het einde van de dag de boodschap kwam dat al dat haasten voor niets is geweest en dat onze spullen pas woensdag worden gebracht. Het verhuisbedrijf kon toch vandaag niet komen. We blijven dus nog even wachten.

Ik dacht overigens lekker zelf mee te helpen aan de schoonmaak van mijn nieuwe 'eigen' huis. Maar dat is toch wel raar hier geloof ik. Alles wat ik wilde oppakken werd uit mijn handen gehaald. Dat zouden anderen  wel doen. Dat een blanke dame zelf zou gaan schoonmaken is toch eigenlijk te gek voor woorden hier! Daar huur je anderen voor in. Eindelijk kon ik dan toch zelf een kast uitsoppen. Maar na anderhalf uur zweten (poetsen in 34 graden zonder AC of ventilator is eigenlijk echt geen pretje) begon ik toch de positieve kant in te zien van al die mensen die het maar raar vinden dat ik zelf zou gaan poetsen. En aangezien het tijd was om de kinderen van school te halen en voor hen te gaan zorgen, heb ik het schoonmaken dus maar met liefde aan hen overgelaten.

Vandaag dus geen spullen uitpakken, maar weer een rustige dag. We zien wel weer wat volgende week ons brengt. Tot nu toe zitten we sowieso tot 1 augustus in ons heerlijke appartement en wanneer nodig zou dat zelfs nog verlengd kunnen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten