dinsdag 3 augustus 2010

Verhuisd!

We zijn zondag in ons nieuwe huis getrokken. We hebben de schoonmaak aardig onder controle, maar de dozen zijn nog niet allemaal uitgepakt. En ik weet zeker dat we de komende maanden nog wat gaan herindelen. Nu we in het huis wonen, komen we nog wel veel dingetjes tegen die geregeld moeten worden. Zo deed ons gasfornuis het niet. Maar na lang gepriegel door onze chauffeur en hulp in huis, kregen we weer gas en konden we toch koken. De koelkast doet het nog steeds niet. Het vriesvak doet het aardig, maar moet veel kou afstaan aan het koelgedeelte, dus dat werkt niet zo prettig. En met een gemiddelde temperatuur van 32 graden in huis is dat niet zo heel bevorderlijk voor de houdbaarheidstermijn van melk, groente en fruit. Dat is dus even aanpassen. Ook de wasmachine (onmisbaar met kinderen) werkt nog niet zo als het hoort. Bij het draaien van de machine hebben we een heerlijke plas water omdat de waterslangen lekken. Daar wordt nu ook aan gewerkt. Gelukkig hebben we hulp in de huishouding die gewend is om met de hand te wassen, dus dat werkt voor nu ook. En dan zit opeens een badkamerdeur op slot en duurt het anderhalve dag voordat er iemand is om deze te openen...
Allemaal regeldingetjes en regeldingetjes hier gaan over vele schijven en dan heb je ook nog een taalprobleem waardoor je nog meer afhankelijk bent van deze vele schijven.
Gelukkig had ik mij als leerdoel gesteld mij niet druk te maken over de verhuizing en de bijbehorende rommel. En daar probeer ik mij dus maar netjes naar te voegen. Alhoewel een koelkast nu wel heel handig gaat worden als we morgen de verjaardagstaart voor Lukas gaan ophalen....

Voor de kinderen drukt dit alles de pret al helemaal niet. Nog voordat ik ze in de kleren heb gehesen 's ochtends zitten zij al op hun fiets en rijden door de tuin. Onze oude watchman, die ze Tata (opa) noemen, vindt dat wel gezellig en helpt ze waar nodig. 's Middags met water rommelen in de tuin is ook al helemaal geen straf voor ze. Dat daarna onze hulp 2x zoveel kleren moet wassen is iets waar zij zich in ieder geval niet druk om maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten