zondag 19 september 2010

Hoogte en dieptepunten

Alweer meer dan een week geleden sinds mijn laatste bericht. En in die tijd zijn we weer lekker bezig geweest. Ons verblijf hier vliegt vaak voorbij. En dat brengt natuurlijk allerlei leuke en minder leuke dingen met zich mee.
Zo zijn we al 6 weken met een loodgieter bezig om alles in ons huis in orde te krijgen, maar hebben we nog steeds geen warm water in onze badkamer. En omdat het nu langzaam wat koeler wordt (gemiddeld 32 graden, 's nachts 25 graden) is het 's ochtends toch wel lekker dat het water wat warmer wordt. Deze week is wel onze koelkast eindelijk gerepareerd en zijn ook eindelijk alle electriciteitsproblemen (hopelijk) opgelost. Zeg nooit dat alles is opgelost, want elke dag kunnen er weer nieuwe verrassingen naar voren komen. Aan onze telefoon en internet verbinding wordt gewerkt. We dachten dat deze week te kunnen regelen, maar nu blijken de verbindingslijnen te zijn gebroken en brengt dat weer allerlei ingewikkeldheden met zich mee. Ondertussen heeft Dietrich het superdruk op zijn werk en is vaak van 's ochtends kwart voor 7 tot 's avonds na 8 uur weg.
Gelukkig zijn er ook veel leuke dingen. Vorig weekend hadden we Dietrichs 3 beste vrienden te gast. Was erg gezellig en ook de kinderen vonden het geweldig. Goed om al die vrienden bij elkaar te zien. Vorige week hebben we ook een nieuw hondje opgehaald. Hij heet Vlekkie en het is een schatje. Hij is 5 weken oud, eet goed, is gezond en houdt erg van spelen. Gisteren zijn we naar school geweest voor de 10-minuten gesprekken en de kinderen doen het goed op school. Aandachtspunt is (natuurlijk) het uitbreiden van het Engelse vocabulair en voor Lukas het oefenen in schrijven en lezen. Daar gaan we een beetje mee helpen, maar we willen Lukas niet teveel pushen. Hij is nog maar 5 en hij is hier nog maar net. Hij is eager genoeg, dus het komt wel. Verder hebben we gisteren een ander Indiaas gezin op bezoek gehad. Was erg gezellig. Ze hebben kinderen van 4 en 7 jaar. De vader komt uit Hyderabad en ze hebben de laatste 10 jaar in USA gewoond. Er waren veel overeenkomsten en lijkt op een leuk nieuw contact.
En Lukas en Dana zijn vanaf deze week met extra zwemlessen begonnen in het grote zwembad op school. Het leuke hiervan is dat ik tijdens hun zwemuurtje ook kan zwemmen. Geeft mij heerlijk de tijd om wat baantjes te trekken in een heerlijk leeg zwembad in de buitenlucht. Eindelijk heb ik hiermee wat tijd en leuks voor mijzelf gevonden. Dana is helaas nog niet zover dat ze de les volgt en wil ook niet de hele tijd alleen in het kikkerbadje spelen. Ze vindt het veel leuker om zich aan mij vast te klampen als een aapje terwijl ik mijn baantjes trek. Dus ik zwem op mijn buik en op mijn rug met een extra baggagepakketje. Is extra oefening denk ik dan maar. Ondertussen is zij niet meer bang voor het grote zwembad en leert zij alvast langzaam om met haar benen te trappelen. Lukas krijgt ondertussen de helft van de tijd priveles met als resultaat dat hij nu 3 meter zonder bandjes of plankje zwemt en met zijn hoofd makkelijk onder water durft. Het is leuk om te zien hoe de zwemleraren het hier doen en wat voor effect dat heeft op de kinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten