maandag 11 oktober 2010

Kapper en massage

Vandaag met het hele gezin naar de kapper geweest. Dana zat weer als een echte professional in de kappersstoel. Ik heb mij af zitten vragen waarom het in Nederland altijd zo'n gigantisch drama was (we durfden echt nooit naar de kapper met haar) en waarom het hier toch zo makkelijk gaat. Ze zit daar met een serieus gezicht en beantwoordt alle vragen van de kapster met zo'n Indiaas hoofdschuddinkje. Laat haar haar rustig natspuiten, kammen, knippen en zelfs fohnen. Dat krijg ik thuis zelfs niet voor elkaar. Maar madam komt keurig geknipt uit de kappersstoel en laat vervolgens trots haar haren aan ons zien. Tussendoor mochten we het niet komen bekijken van haar. Het personeel in de kapperszaak is hier altijd wel heel relaxed. De kinderen hier krijgen veel aandacht. Er zijn niet veel klanten en de kinderen worden echt heel lief behandeld. Misschien is dat wel een verschil met de Nederlandse kapperszaak waar het altijd vol is en de kappers echt gericht zijn op het afhandelen van de knipbeurt.
En dan het andere leuke van de kapperszaken in India. Je kunt er heerlijke massages krijgen. Allereerst wordt je haar al met alle aandacht gewassen met wat massagebewegingen. Na het knippen kun je een heerlijke hoofdmassage krijgen, waar Dietrich altijd heerlijk gebruik van maakt. En terwijl ik wachtte tot Dietrich ook klaar was met knippen en gemasseerd worden, heb ik mij maar eens een heerlijke voetmassage laten geven. Wat een genot! De kinderen liepen wel om mij heen, maar ik heb alsnog heerlijk genoten. Wat dat betreft is India het land van de massages. Die kun je hier in bijna elke straat wel krijgen. En dat voor een prijs waarvoor je het niet snel hoeft te laten, zoals in Nederland. Een massage, pedicure of manicure is hier ook veel normaler om af en toe te doen dan in Nederland. Misschien moet ik mij daar ook maar eens in gaan aanpassen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten