zaterdag 19 februari 2011

Indiase activiteiten

We zijn al weer 2 weken verder na ons vorige bericht. De tijd blijft hier nog altijd vliegen. Wat is er gebeurd vraag ik me nu af. Nou, niet al te veel bijzonders, geloof ik. We hebben onze Duitse gast op visite. Christian geniet van het verblijf bij ons, met af en toe een uitstapje voor 1 of meerdere dagen. De kinderen zijn omstebeurt verkouden en thuis van school. Op school hoor je om je heen niet anders dan gesnotter en gehoest. Volgens de Indiers is het vanwege de klimaatverandering. Het regenseizoen is voorbij (het heeft volgens mij trouwens al meer dan 4 weken niet geregend) en het wordt weer warmer. Het is hier overigens nog steeds heerlijk aangenaam weer. Het is niet al te vochtig en zo'n 31 a 32 graden met een heerlijk zeewindje. Het gekke is dat je in het dagelijkse leven op de een of andere manier niet de tijd neemt om daar eens even van te genieten en lekker vakantie in je eigen tuin viert. Misschien is dat nog een goed voornemen... Dat rustig in de tuin genieten gebeurt misschien ook nog niet, omdat we nog maar niet van de gasten af kunnen komen. Waar ik mij had voorgenomen om geen gasten meer te ontvangen, heb ik opeens dit weekend toch weer 5 logees. Dietrichs ouders, zus en broer zijn hier namelijk toch maar weer even om Dietrichs verjaardag te vieren. Best gezellig, maar ook weer erg druk. Mijn streven is om woensdag iedereen het huis uit te hebben, kijken of dat lukt....

Vlekkie is deze week gecastreerd. Dat was ook een bijzondere actie. De dokter kwam aan huis, legde wat kranten op de veranda en begon de operatie. Niks geen superhygienische operatiekamer. Iedereen die wilde kijken kon dat en onze watchman heeft een handje meegeholpen. En na 2 uur was onze Vlekkie weer gezellig op de been.

Verder ben ik vanaf deze week met een Internationaal erkende Life Coaching training begonnen. Dit kan vanaf huis en op flexibele tijdstippen en kan dus mooi tijdens schooltijd. Het is een cursus van 6 maanden en dan word je officieel gecertificeerd. Ik heb het cursusmateriaal binnen en het ziet er erg interessant uit. Eindelijk weer eens wat anders dan alleen maar huis-tuin-keuken werk. Is ook wel weer eens aangenaam.

Nog even wat kleine anekdotes van de laatste tijd:

"Dana, are you fine?" "No, I am not five, I am only three!!!"

Wanneer we over de Indiase wegen rijden is het hier volop beweging. Onze chauffeur begroet elke kerk en tempel. Dana ziet bij elke moskee een mooi kasteel (de torentjes) en bij elke koe of geit een kinderboerderij. Wat een herkenningen onderweg...

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten