vrijdag 25 februari 2011

Rust in de tent

Onze gasten zijn weg. Hoe gezellig het soms ook is, het is ook weer heerlijk om alleen in je eigen huis te zijn. Gisteren had ik nog wat werk op school, maar vandaag kan ik dan eindelijk weer rustig in mijn eigen huis mijn eigen dingen doen. Ik ben bezig met de cursus, lekker aan het studeren, kan genieten van een kopje koffie op het balkon en rustig rondlopen zonder naar de volgende afspraak te moeten. Genieten dus!

Morgen gaan we naar een cricket match van Dietrichs werk. Alle collega's spelen cricket en vrouwen en kinderen zijn ook uitgenodigd. Wel leuk om de collega's van Dietrich te leren kennen. Hij besteedt zoveel tijd met ze, dus ook goed voor mijn beeldvorming. En ik ben benieuwd of ik dan ook eindelijk de cricket regels onder de knie krijg. Cricket is tot nu toe abracadabra voor mij. Net zoiets als boekhouden. Iets dat je 10 x uitgelegd kan krijgen, maar daarna weer niet snapt.

Zondag hebben Lukas en Dana een feest op school: Het Grote Jaarlijkse Event. Ze zijn al weken aan het oefenen en moesten deze week de hele week speciaal naar de andere locatie, waar ze van 9 tot 12 in keiharde muziek omstebeurt (13 klassen) hun optreden moeten oefenen. Nu waren onze kinderen altijd bang voor die keiharde muziek van India op feestjes, maar ik denk dat ze na deze week wel gedrild zijn. Zelfs morgen is een extra schooldag ingelast zodat de kinderen nog een keer kunnen oefenen voor het optreden. Nou, daar doen wij niet aan mee. 5 dagen oefenen is voldoende, zaterdags houden wij gewoon vrij van school. Ik ben benieuwd, want Dana moet voor dit optreden een speciale jurk aan en dat weigert ze bij mij consequent. Kijken of de juffen een beter resultaat bereiken. Het schijnt met oefenen nog niet helemaal goed te gaan. Dana houdt meer van een korte broek met t-shirt en echt niet van tierelantijntjes en jurken. (mama, dan word ik een prinses en dat wil ik niet!). Als iedereen netjes in schattige jurkjes loopt, loopt Dana er altijd als een schooiertje tussen met haar haar door de war en heerlijk haar afgedragen kleren. En je kan hemel en aarde bewegen, madam accepteert niets anders.
Trouwens, dit feestje is van 6 uur 's avonds tot een uur of 10. Het is een feestje voor kinderen van 1,5 jaar oud tot 6 jaar oud, maar Indiase kinderen slapen hier altijd pas laat (en dan 's middags vaak wel). Ben benieuwd hoe dat bij ons gaat verlopen, want Dana stort altijd rond 7 uur 's avonds in en krijg je 's middags als voorbereiding echt niet in bed. Hopelijk heeft ze genoeg afleiding en kan ze er ook nog van genieten.

Afgelopen zondag hebben we Dietrichs verjaardag gevierd. Iedereen nog hartelijk bedankt voor de felicitaties, dat was heel leuk. We hadden wat vrienden uitgenodigd en Dietrichs familie was er. Het was erg gezellig. Er waren wat kinderen van Lukas en Dana's school en de kinderen hebben heerlijk gespeeld. De volwassenen hadden ook een leuke tijd met een wijntje en een biertje en pizza's. En als afsluiting: vuurwerk, zowel voor de kleine kinderen als de grote kinderen een feest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten