donderdag 16 juni 2011

Auto racen

Vandaag kon onze chauffeur niet werken en dus heb ik een taxi gehuurd om mijzelf rond te kunnen bewegen. Taxi's in Chennai zijn niet zo duur dus dat kan best. Maar een goede chauffeur krijgen, is niet heel gewoon. En die had ik dus ook echt niet vandaag. Het leek wel of we in de botsauto's zaten op de kermis. Gelukkig dan zonder botsen. Maar we zoefden over de weg. Van links naar rechts, hard, zacht, volop getoeter, het kon niet op. Zelfs op het schoolterrein moest er geduwd en getoeterd worden.  De kinderen konden niet in de riemen en zaten continue achterstevoren. Dat geeft niet altijd, maar ik zag ze hier al door de auto vliegen. Ik heb af en toe maar even een schietgebedje gedaan. Gelukkig is er niets gebeurd, maar zo'n ritje hoeft niet al te vaak. Ik ben blij als Satish, onze chauffeur, morgen weer gewoon op de stoep staat. Ondertussen snel op zoek naar een tweede autootje zodat we ook gewoon allebei zelf rond kunnen rijden. Het verkeer is wel chaos, maar ik heb ondertussen aardig leren inschatten hoe het gaat en ik zie het nu ook wel zitten om zelf aan de slag te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten