dinsdag 20 september 2011

Genieten van de regentijd

Het is 8 uur 's ochtends. Ik zit in alle rust op het balkonnetje en zie de tuin voor mij. Het heeft de hele nacht geregend en het druppelt nog na. Wat is het heerlijk nu. Het is rustig, het is koel. De tuin is kletsnat maar oh zo groen. Het lijkt of alles in de natuur blij is. De groene parkieten in de mangoboom eten de overgebleven mango's, er zoemen hele grote bijen rond andere mango's, de eekhoorntjes spelen tikkertje op de muur en in de bomen. En overal hoor je krekels, vogels en andere natuurgeluiden.
Het is echt even genieten in alle rust.

De kinderen zijn lekker buiten aan het keutelen met hun fietsen. Ze moeten eigenlijk naar school, maar we hebben ons verslapen. En ach, het is nog maar twee weken voor hun vakantie hier begint en daarna gaan ze niet meer in India naar school. Dus laten we maar op deze manier genieten. Gisteren hadden ze ook zo'n geluksdag na een groot drama van Lukas. Hij wilde niet meer naar school. De Indiase juf zou elke dag heel boos op hem zijn en hij wil alleen nog maar naar de Nederlandse school. Nou ja, vooruit, 1 dagje thuis en dan weer in het ritme...(zijn dus ondertussen al 2 daagjes thuis met vandaag erbij). Dana wilde dus ook niet naar school, dus een dagje met mama thuis.
En ze hebben heerlijk gespeeld. Dana was Jeannette en Lukas was Dietrich. Ze verkleden zich in officetenue met laptoptas, pen en schrijfblok en er werd driftig heen en weer gereisd tussen huis, kantoor en de fabriek waarbij allerlei aantekeningen werden gemaakt. Vervolgens moest Dietrich (=Lukas) druk mobiel telefonerend in zijn auto (=skelter) weer naar een ander kantoor of huis en Jeannette (=Dana) moest de kinderen ophalen en dus kwam de babypop in zicht. Als ik maar even in de buurt kwam werd ik weer weggestuurd. Dit was HUN spel. En zo zijn ze de halve dag druk geweest. Erg leuk om te zien!

Ondertussen zijn we druk in de weer met het zoeken naar een geschikt huis in Zoetermeer. Mijn ouders, Rowien, Karin en anderen zijn ingeschakeld voor het beoordelen van woonruimten en ik probeer vanuit India mijn ideeen te vormen. Het idee is dat we rond 15 oktober naar Nederland komen, dus het schiet al op. Voor die tijd moet alles ingepakt in de container en moeten we afscheid nemen van iedereen. Het is niet altijd even makkelijk, maar als we straks in een lekker huisje onze rust weer kunnen vinden, ben ik erg blij. Tot die tijd geniet ik ook nog even van de mooie dingen hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten