vrijdag 8 juli 2011

Hoe het hier verloopt...

Het wordt langzamerhand iets koeler in Chennai. We zitten nu rond de 35 graden, wat al een hele vooruitgang is. Onze elektriciteit situatie gaat ook met hele kleine stapjes vooruit. De hoofdschakelaar is vernieuwd, waardoor minder apparaten kapot zouden moeten gaan. Van dat laatste ben ik nog niet helemaal overtuigd, want sindsdien is er tijdens een onweersbui 's nachts een stabilisator stuk gegaan (die moet de hoge voltages opvangen, zodat onze apparaten niet stuk gaan, die tot nu toe toch stuk gingen..) en de wasmachine is er eergisteren mee opgehouden toen de elektriciteit even tijdelijke stopte en toen weer aanging. Ach.... we zien het wel. We hebben onze oude wasmachine maar even teruggezet, ik had geen zin om nu weer uit te zoeken hoe ik dit weer kon oplossen. We hadden de oude wasmachine 2 maanden geleden vervangen, omdat we steeds schokken kregen in de keuken apparatuur. Dit zou komen door de wasmachine zei onze destijdse elektricien. De nieuwe elektricien vond echter uit dat de oude elektricien een aansluiting compleet verkeerd in elkaar had gezet en dat daarom af en toe schokken veroorzaakt worden.

Nou jullie zijn weer op de hoogte van de situatie van basisbehoeft elektriciteit. Ik zal jullie niet verder vermoeien met dit onderwerp.

Verder ben ik heel druk met mijn studie. De opdrachten zijn ingeleverd. Als deze (binnen de komende 5 dagen) goedgekeurd worden, kan ik mij inschrijven voor mijn examen waar ik nu druk voor bezig ben. Ik hoop dit allemaal af te ronden voordat Jasja en Henk komen.

De kinderen hebben zich de afgelopen week vermaakt met 2 kinderfeestjes. Het was geweldig om te zien hoe al die kinderen bij elkaar genoten.

En Dietrich is vanochtend naar Hyderabad vertrokken om de verjaardag en de doop van zijn neefjes bij te wonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten